Formel 1 - Istanbul, Turkiet 2010 / Formula One - Istanbul, Turkey 2010

2010-09-30 @ 19:01:52 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Har ju inte gjort något riktigt inlägg om min resa till Turkiets GP 2010.
Tänkte slänga upp lite bilder. Kommer även slänga upp min film som jag
filmade när jag var där. Har tyvärr inte hunnit redigera den ännu.


Här har är flygplanet som vi åkte med till Riga. Här fotade jag från
bussen som vi fick åka med till Terminalen.


Här är första fotot från Istanbul. Jag och min pappa tog
tunnelbanan från flygplatsen. Här ser man en fastighet
som låg efter järnvägen.


Skulle kolla ut på vår magnifika utsikt från hotellfönstret, men det var inte
så jättebra utsikt kan jag säga... Tror det låg en textilfabrik mittemot oss.


Här är den så kallade "textilfabriken." Här lös det på kvällarna och nätterna,
sedan var det lugnt på dagarna. Här gjorde dom kanske piratkopierade kläder?


Här är ett foto som är taget efter 16:00 på dagen där några gubbar
arbetar. Dom höll på att kapa någonting.


Här är ett hus som inte låg som långt ifrån vårat hotell. Blev ganska imponerad
utav det. Tyckte det såg lite ballt ut när det såg så slitet ut. Fasaderna är ju inte
dom renaste precis.


Här är också en bit ifrån vårat hotell. Man kan väl säga att Istanbul är
"katternas stad." Har nog aldrig sett så mycket katter på samma gång.


Här sitter min pappa och äter en kebab. Ganska gott, men brödet var rätt tort.


Här är en bild där vi hade gått vilse. Vi hittade helt enkelt inte tillbaka till hotellet.
Vi irrade in oss i ett område där dom hade slitit upp all gatsten.


Här sitter vi i bussen mot F1-banan. Blev lite struligt att hitta en buss
eftersom den på hotellet redan hade gått.


Första bilden som jag tog på F1-arenan.


Lite säkerhet kanske? ;) Till höger där står en militär.


Galet hög musik ifrån det här stället. Men man ville ju inte casha för en öl
här då dom tog skyhöga överpriser.


Vet inte om det här var F1, tror inte det. Säkerligen GP2 eller GP3.


Samma här... Dom körde så mycket olika race.


Fin kruva där det small ett par gånger.


Helikoptrarna flög lite titt som tätt.


Så här såg det ut för dom som hade valt ståplats. Rätt B.
Vi fick gå in där för att gå på toaletten.


Här står jag på trappan till våra platser... Synd magen putar ut sådär? ;(


Min pappa spanar efter bilarna.


Tog 40 minuter att komma till banan, men 3 timmar hem.
Rätt varmt kan jag säga. Här hade vi väl suttit 2,5 timmar på bussen! ;)


Sopgubbarna jobbade dag...


...som natt. Alltså dygnet runt.


Stackars hund... Den låg utanför en restaurang helt övergiven.


Här på bussen mot F1-banan igen dagen efter. Klockan var inte mycket här.
Tror den kan ha varit 8 på morgonen och det var nästan 30 grader.


Här har jag precis varit på toaletten och tog ett kort över ståplatserna.
Det här var då Finalen var och då var det proppat med folk.


Schemat som vi fick.


Pappa var nog rätt tagen utav värmen. Han fick låna min kepps.


Klart finnarna var i Turkiet på F1. Dom missar inget.


En annan helikopter.


The Final Race. Riktigt grymt faktiskt. Hamilton vann racet.


Här står min pappa bland allt folk. Här var efter racet hade slutat.
Det var packat med folk och tog jättelång tid att komma ut till bussarna.


Jag ville ju också vara med på kort!


Jag och pappa lite smått onyktra... Glada var vi iaf!


En fin staty i en park utanför en Moské.


Statyn stod nästan bredvid den här. Jättefint tycker jag.


Ännu en till bild på fontänen.


Här har ni Moskén. Har nog aldrig sett så många moskér som i Istanbul.


Här kunde man välja bland ett par automater för att ta ut pengar.



En stackars katt som var hungrig.


En väldigt stor Moské.


Utanför vårat fönster till hotellet.



Hejdå Istanbul!


Här hade flygplanet landat på Arlanda precis. Min pappa på gång mot utgången.

Ja, det här var väl dom bilderna som jag hade att visa. Har såklart flera, men
kände som att detta inlägget skulle bli onändligt då. Ska väl lägga upp en film
också som jag skrev tidigare, men det gör jag inte nu. Tänkte redigera den lite
snyggt och så först. Kommer även att dra upp Sunny Beach bilderna från
Bulgarien när jag var där i Augusti.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback