Himlen Är Oskyldigt Blå 2010

2010-10-18 @ 12:54:28 Permalink Film Kommentarer (1) Trackbacks ()

http://img203.imageshack.us/img203/2220/himlenaeroskyldigtbla.jpg
Källa: http://www.facebook.com/himlenaroskyldigtbla

Jag såg filmen "Himlen är oskyldigt blå" igår på bio.
Har väldigt mycket att säga om filmen. Kan lätt påstå
att det är Sveriges bästa film år 2010. Bill Skarsgård och
Peter Dalle gjorde ett jättebra jobb med skådespeleriet.
Tror inte filmen hade kunnat blivit bättre än vad den var.

Jag har en känsla av att mer människor än vad det är idag
kommer åka ut till Sandhamn efter den här filmen. Även om
det är proppfullt där idag så kommer det komma ut ännu mer
folk dit. Miljöerna dom fick med i filmen fastnade verkligen
i hjärnan. Man kände verkligen under hela filmen, "Sommaren
2011 så måste jag till Sandhamn.
" Vet inte om det bara var jag
som hade just den tanken, men det tror jag knappast.


http://img832.imageshack.us/img832/740/sandhamn.jpg
Källa: Google.se

När jag hade kommit hem från bion var jag inne i en "Sandhamn"
anda och tog och kollade på serien "Sandhamn." Det fick mig att
få ännu mer lust att åka till Sandhamn.

Nu till ämnet... filmen. Varför var den så bra då?
Jo, för den fick mig att få en väldigt fin känsla i hela kroppen.
Miljöerna var väldigt fina och handlingen var riktigt bra.
Det fanns allt i filmen. Drama, action, komedi och romantik.
Den kombinationen i en film är perfekt.


http://img543.imageshack.us/img543/3558/himlen1.jpg
Källa: http://www.facebook.com/himlenaroskyldigtbla

Sen är det något speciellt med Martin och Jenny i filmen.
Jag gillar när dom visar sin kärlek till varandra.
Man ser hur glad Martin blir när de har kysst varandra,
och hur blyg hon är. Hon gör något med hela ansiktet och
händerna. Ibland så noterar jag sånt, men jag kan knappast
ha varit själv om det, för det var sånt hela tiden när de
möttes. Man såg hennes osäkerhet och även hans. Riktigt coolt.
Vad ska man säga? Det är ju ett strålande skådespeleri.


http://img146.imageshack.us/img146/3133/img01w.jpg
Källa: http://www.facebook.com/himlenaroskyldigtbla

Kan nog faktiskt inte ge den här filmen något dåligt betyg,
för den är för perfekt för det. Hannes Holm som står för regin
har gjort det perfekt. Har nog upprepat en del saker nu under min
"recenssion" av filmen, men det spelar ingen roll. För enligt
mig så tycker jag att alla ska dra sig ur datorstolen/soffan och ta
sig till närmaste biograf och se den här underbara filmen.

Jag ser även fram mot att se Bill Skarsgård i fler filmer.

Den här filmen får hösta betyg vilket ger:
10 av 10 stjärnor.

ImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting siteImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting siteImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting siteImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting siteImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting siteImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting siteImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting siteImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting siteImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting siteImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

Och jag avslutar hela inlägget med en trailer från filmen:

Kommentarer

Postat av: Johanna

Shit, Eddie, vilken försäljare du är, trots att jag dissade filmen igår så är jag nästan sugen på att se den nu...

2010-10-18 @ 13:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback