Biofilmer i höst/vinter

2010-10-12 @ 12:53:05 Permalink Film Kommentarer (2) Trackbacks ()

Just nu sitter jag och kollar in SF.se.
Kolla under "Kommande filmer." Finns ju faktiskt en hel del
som verkar vara värda att ta en titt på i mörkret.


Himmlen är oskyldigt blå - Premiär: 15 oktober -2010

Här har vi en film som jag tror kan vara bra. Vet inte varför,
men den verkar sjukt bra.

Handling:
Det är sommar och året är 1975. Martin har tagit studenten och
lämnar betongen i stan för ett sommarjobb på en exklusiv seglarrestaurang
i skärgården. En helt ny värld öppnar sig för Martin. Han möter den storakärleken
och blir samtidigt omhändertagen av seglarrestaurangens chef Gösta, en playboy
i centrum av den svenska societeten. Men bakom den glamorösa fasaden i
skärgårdsidyllen döljer sig en helt annan verklighet. Innan Martin riktigt förstår vad
som hänt befinner han sig mitt i en av de största skandalerna i svensk kriminalhistoria.
Himlen är oskyldigt blå är baserad på den sanna berättelsen om det största
narkotikatillslaget i svensk kriminalhistoria när den så kallade Sandhamnsligan
sprängdes 1975.


För mer info: Klicka här


SF Bio: Paranormal activity 2
Paranormal Activity 2 - Premiär: 22 oktober -2010

Detta kan också vara en hit då den första filmen som var en väldigt
lågbudgetfilm fick hela folket att bli rädda.

Hittade ingen handling för denna, men vill du ha mer info, klicka här.


SF Bio: Saw 3D
Saw 3D - Premiär: 29 oktober -2010

Ingen har väl missat filmserien "Saw"? Helt omöjligt enligt mig.
Sen har väl ingen missat "3D" på bio? Låter konstigt isåfall.
Nu är läget så att nya Saw som alltid kommer runt Halloween,
kommer att visas i 3D. Den har fått namnet "Saw 3D" som även
"Resident Evil: Afterlife 3D" fick som bio namn.

Handling:
Sedan begynnelsen har du sett andra lida..
nu är det din tur. Den sista pusselbiten är du.

Saw är en av historiens mest framgångsrika skräckfilmsserier.
Nu kommer den avslutande delen inspelad i 3D! Skräcken får
ytterligare en dimension och fällorna blir levande.

En dödlig kamp utspelas kring Jigsaws brutala arv.
En grupp som överlevt Jigsaws grymma lekar samlas och tar hjälp
av självhjälpsgurun Bobby Dagen, även han en av Jigsaws tidigare offer.
Bobby Dagen bär dock på en mörk hemlighet som
kommer att framkalla en ny terrorvåg med fällor och lekar du inte
trodde var möjliga.

Missa inte finalen!


För mer info: Klicka här!


SF Bio: Scott Pilgrim vs. The World
Scott Pilgrim Vs. The World - Premiär: 29 oktober -2010

Ingen har väl missat stjärnskottet Michael Cera som är med i filmen
"Superbad"? Har nog aldrig i hela mitt liv skrattat så mycket.
Den filmen var så himla bra. Nu är han iallafall med i en ny film där han
ska bekämpa sin tjejs EX. Tror att det här kan vara något. Såg trailern
i Söndags på bio, och den verkade lovande.

Handling:
Möt den charmige och arbetslöse Scott Pilgrim. Den 22-årige basgitarristen i
det extremt medelmåttiga garagebandet Sex Bob-omb har just mött tjejen i
sina drömmar. Bokstavligen. Det enda som står mellan honom och Ramona Flowers
är hennes sju onda ex som är på väg för att döda honom...


För mer info: Klicka här!

SF Bio: Due Date
Due Date - Premiär: 3 november -2010
När jag var på bio senast (i söndags) så såg jag trailern för denna.
Alla i mitt sällskap då tyckte att den verkade bra och skådespelarna
i filmen är välkända från många filmer. (Kanske till och med hunden? ;)
Detta är en film som jag kommer att gå och se!

Handling:
Peter Highman, som väntar barn om fem dagar, försöker förtvivlat hinna
med ett plan hem för att vara med på sitt första barns födelse. Hans planer
blir dessvärre helt omkullkastade när han låter sig övertalas att göra resan
med bil tillsammans med den aspirerande skådespelaren Ethan Tremblat.
Resan över hela kontinenten visar sig bli en resa som förstör inte bara ett
antal bilar och ett antal vänskapsrelationer utan också Peters nerver.


För mer info: Klicka här!


SF Bio: Jackass 3D
Jackass 3D - Premiär: 5 november -2010

När jag läste om den här för några månader sen så trodde jag verkligen
inte att det var sant! "En ny Jackass" tänkte jag direkt. Alla har väl sett
detta gäng som gör helt galna saker? Finns två till välkända gäng som kallar
sig för "The Dudesons" och "Dirty Sanchez."

Jag och mina vänner var iallafall helt galna i dessa grabbarna.
Vi gjorde även egna "stuntfilmer" som blev mindre bra! :)

Har kan vi iallafall se en film till som kör 3D stuket. Det har helt enkelt blivit
en trend! Här har filmbolagen något de kan lita på! Ingen kan nämligen piratkopiera
dessa filmer och kolla med "egna" 3D-brillor hemma. Här behövs specialutrustning.

Detta är iallafall en film som jag kommer att se!

Handling:
Med Johnny Knoxville i spetsen är gänget återigen samlat för den tredje långfilmen
i ordningen. Denna gång ser vi bland annat stunts innehållande vilda djur och ryktet
säger att extra många skador uppkom under denna inspelning. Precis som förut bjuds
det på smärtsamma eskapader och galna upptåg - men den här gången
upplevs det dessutom i 3D!


För mer info: Klicka här!


SF Bio: Harry Potter och dödsrelikerna
Harry Potter och Dödsrelikerna - Premiär: 19 november -2010

Woho! Äntligen säger jag bara! Som jag har väntat! Yes!
Äntligen nya Harry Potter! Den näst sista filmen i serien!
Jag har sett alla filmerna på bio, och denna sviker jag inte!
Har varit på alla premiärer förutom en, och det är lite synd!
Jag var ju bara en liten grabb när första filmen kom ut 2001.

Handling (väldigt lång!):
Del ett börjar när Harry, Ron och Hermione, ger sig av på ett riskabelt uppdrag
för att försöka hitta och förgöra hemligheten till Voldemorts odödlighet och onska
– Horcruxes. Alldeles ensamma, utan vägledning av deras lärare eller beskydd från
professor Dumledore, måste de tre vännerna lita på varandra mer än någonsin förut.
Men det finns mörka krafter bland dem som hotar att sära på dem.

Under tiden har trollkarlsvärlden blivit en farlig plats för alla fiender till The Dark Lord.
Det fruktade kriget har startat och Voldemorts Dödsätare tar kontroll överMagiminiteriet
och till och med Hogwarts, och de terroriserar och arresterar alla som sätter sig upp
mot dem. Men det är en person de fortfarande letar efter och det är den mest värdefulla
för Voldemort: Harry Potter. Den utvalde har blivit den jagade när Dödsätarna letar
efter Harry för att ta honom till Voldemort…levande.

Harrys enda hopp är att finna Horcruxes innan Voldemort hittar honom.
Men när han letar efter ledtrådar upptäcker han en gammal och nästan glömd sägen
– legenden om Dödsrelikerna. Och om legenden visar sig vara sann, kan den ge
Voldemort den ultimata makten som han så gärna vill ha.

Harry är dock omedveten om att hans öde redan har bestämts av hans förflutna,
på den ödesdigra dagen när han blev pojken som överlevde. Harry är inte längre
en liten pojke, och han närmar sig den uppgift som han blivit förberedd för ända
sedan han satte ned fötterna på Hogwarts för första gången
– den ultimata fighten mot Voldemort.


För mer info: Klicka här!


Här har jag listat en del filmer som jag tycker verkar vara intressanta.
Vad tycker ni? Har jag missat något?


Kommentarer

Postat av: Nnnjjjjjjööö!

BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL

2010-10-12 @ 16:46:02
URL: http://DETDU!.se

Postat av: Patricia

Ska du och cissi se saw3D på bio? :P

2010-10-12 @ 20:08:15
URL: http://cissou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback