Kanske Island i Jan-Feb?

2010-11-02 @ 12:34:33 Permalink Resor Kommentarer (1) Trackbacks ()

http://www.projekteog.powiat.wejherowo.pl/layout/darczyncy/big/Reykjavik_big.jpg
Har precis fått upp ögonen för att åka till Island.
Men jag kan ju säga att jag har haft Island, Reyjkavik i ögonen ett
väldigt bra tag. Hela den vulkaniskaön är ju hur vacker som helst.
Jag har läst till mig att det aldrig är källare än -3 där och varmare än 20+.

Jag bryr mig faktiskt inte om värme eller så, jag vill uppleva fin natur och kultur.
Intresset för att ligga med en pinacolada på en solstrand med 40+ finns inte hos mig.
Jag prövade i somras, och visst var det helt underbart, men att få se massa saker och
uppleva är mycket roligare.

Vad jag har läst till mig är att Island har en underbar natur att bjuda på.
Människorna är väldigt festglada där, och det går att bada året om i de varma källorna.
Sen har jag även läst att det är väldigt blåsigt där då det inte finns några träd som skyddar.

http://adventure-travel-europe.com/wp-content/uploads/2010/07/eyjafj.jpg
Sen fick man väl upp ögonen för vulkanön då Eyjafjallajökull har varit aktiv 3 gånger
under 2010. Det var ju hur stora nyheter som helst, och massvis med flygningar blev
inställda och flera 100 tusentals människor blev drabbade. Jag var själv lite rädd eftersom
jag skulle åka till Turkiet i slutet av Maj, men jag klarade mig.

http://tommyimages.com/Stock_Photos/Scandinavia/Iceland/Waterfalls/slides/Iceland_0221-Behind_Waterfall.jpg
Det jag vill komma fram till med mitt inlägg är att jag verkligen vill åka dit.
Har kollat på hur mycket filmer som helst, och även bilder. Det är ju supervackert där!

Har försökt fått med mig folk, men vet inte om de är intresserade.
Min flickvän verkar vara jättepositiv till att åka med, men det är väl för att jag bjuder henne? ;)
Skämt å sido, jag hoppas verkligen att fler personer hänger med. Inte för att jag säger nej att
bara åka dit med henne. Det blir säkerligen också jättetrevligt. Men det är alltid roligt att vara
ett lite större sällskap när man åker iväg någonstans tycker jag.

Här går det att kolla på ett klipp när CKY (Bam Margeras) gamla gäng är på Island och härjar:
http://video.google.com/videoplay?docid=9065300370829812760#

Kommentarer

Postat av: sixten

det ska vara en grymt bar resmål om du gillar annat en pinjakolada kul och se din blogg

2010-11-02 @ 19:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback