Rökning... Bra eller dåligt?

2010-05-25 @ 12:31:25 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

http://hemlos.situationsthlm.se/wp-content/uploads/2009/08/smoke3ci.jpg

Ja, vart ska man egentligen börja?
Som alla vet så är ju rökning både skadligt och dödligt.
Samma är det med alkoholen. Den kan också döda.

Nu är det såhär va... Jag undrar varför människor egentligen röker.
Jag tycker det är fruktansvärt onödigt och äckligt. Man luktar ju
inte fräscht, och det är inte gott för fem öre? Det smakar skit.
Jag ska inte säga så mycket själv, jag rökte senast i helgen då
jag var i Danmark. Rökte dock ytterst lite, kanske 5 ciggaretter?

Men skillnaden från mig och är rökare är att jag inte är någon
rökare. Jag behöver inte röka varje dag som en rökare som är
beroende av skiten måste. Jag behöver aldrig mer röka i hela
mitt liv ifall jag inte vill. Jag vet ju att det inte stämmer,
men om jag gav mig fan på det och var i tillexempel ett vad
så skulle jag 100% vinna. Jag vet att jag själv aldrig kommer
bli någon person som röker ciggaretter och får abstinenser
för att jag inte har fått rökt på en hel dag.

Har en kompis som har fått flera sådana abstinenser...
Han har gått så lågt att han har sprungit runt på stan och
frågat folk om ciggaretter eftersom att han inte har haft
råd att köpa egna... jag tycker att sånt är riktigt illa.

Sen är det ju så att man inte kan tvinga en människa att
sluta röka, knarka eller dricka. En människa måste ta det
intiativet helt själv. Visst finns det hjälp, men personen
måste inse det själv. En klocka måste ringa där uppe för att
personen ska förstå det.

Nu är min fråga till er som läser det här...
Varför röker ni? Varför tror ni folk röker?
Hur känner du eller dina kompisar er när ni
inte har ciggaretter och behöver det för att
stilla abstinensen?

Jag undrar om det skulle bli kaos ifall ciggaretten(tobaken)
blev narkotikaklassad och totalt förbjuden att sälja.
Detsamma gäller alkoholen. Jag tror det skulle bli helt
galet. Vilda protester skulle äga rum och folk skulle
bli helt tokiga!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback