Vilken härlig helg!

2010-03-23 @ 08:59:59 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Tänkte passa på och skriva något idag...
Helgen som har svischat förbi så snabbt har nog varit en
av dom bästa på väldigt väldigt länge. Är totalt nöjd med den!

I fredags så slutade jag 12.00 på jobbet, och det var ju ett
jätteplus! Tänk vad skönt att få sluta tolv! Wehu!
Efter jobbet så åkte jag in till stan och träffade min flickvän.
Sedan åkte vi till Medborgarplatsen och träffade en kompis som
heter Indulis. Vi gick till hans skola och där pratade han med dom.
Efter det åkte vi hem till mig och spelade lite PS3.
Sen åkte vi till bolaget och köpte lite smått och gott för att sedan
gå över till en annan kille och spela lite Guitar Hero.
Kvällen blev inte så värst lång, jag tror jag somnade runt 2-3.

Dagen efter var sjukt bra. Under kvällen på fredagen hade jag,
min flickvän och Indulis skakat hand på att ta hål dagen efter.
(Jag, som var skit skraj) trodde det ju skulle göra fruktansvärt ont.
Min flickvän fick börja med att ta hål först, sen var det min tur.
När jag satt mig i stolen började jag tänka på läskiga grejer.
Sen märkte han som tog hålet i örat ut vart det skulle sitta,
sen tog han fram "pistolen" och pang! Det gjorde faktiskt inte ont alls.

Senare under Lördagen så åkte vi till stan för att spela biljard,
men tyvärr blev det strul vid varje ställe vi skulle in på, så vi
åkte och tog en fika vid hötorget. Efter fikat så gick vi in i en
affär som var jävligt lustig med endå rolig (ni vet vad jag snackar om.)

Efter stan så drog vi hem till mig och kollade på en film som hette:
"Vampyrer." Det var typ en b-skräck film. Inte så himla bra.
Somnade väl vid 11-12 den kvällen.

Och nu... nu kommer the final moment som var roligast i helgen.
Under hela förra veckan hade vi planerat på att åka till Dalarna
och besöka en nerlagd fastighet. Totalt var det 4 stycken lägenhetshus
som var totalt övergivna. Mitt emot så var det precis likadana hus, fast
dom var i bruk.

Vi åkte iallafall klockan 07:00 på söndags morgonen, och var framme i
Dalarna runt 12:00. Vi stannade ett par gånger eftersom det snöade så
jävla mycket. Iaf, när vi var framme så tog det ju självklart lite tid
att leta upp husen, men till sist så hittade vi dom. Ingen hade nog besökt
dom där husen på hela vintern. Det var snö upp till knäna (det var vi självklart
inte beredda på.) Vi hade inga bra vinterskor, alla blev totalt pissblöta!
Iaf, när vi hade pösat igenom snön så kom vi in i huset via ett öppet fönster.
Väl inne i huset så gick vi igenom det, sedan gick vi över gården till nästa hus.
Alla husen såg likadana ut, men i en del av husen så fanns det källarförråd och
även skyddsrum.

Tyvärr var alla möbler osv borta, men vi hittade gamla tidningar från 1994,
och även lite kvarglömda möbler i källarförråden. Sen hittade vi även massa
gamla skolsaker från någon tjej som hade tagit studenten.
Vi var nog inne i dom där husen i drygt över en timma, sen åkte vi till en
gammal nerlagd gruvanläggning som vi tyvärr inte kom in i då den var ordentligt
låst.

Efter allt det där så åkte vi ner till det lokala gatuköket och åt en
hammburgetalrik. Tyvärr så var det väl inte det godaste jag har ätit,
men det funkade! Efter maten så satte vi oss i bilen och åkte hem!

Blev en rejäl bilresa, men det var det värt!

Kommer nog lägga upp bilder från Dalarna, men det blir nog senare i veckan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback