Filmskapande 2010

2010-06-07 @ 12:44:25 Permalink Film Kommentarer (0) Trackbacks ()

Har väl haft detta planerat under ett par år, men nu börjar
allting ta fart. Jag och en kompis har planerat att göra en
film under sommaren 2010. Eller det var han som frågade om
jag ville vara med och göra en, och självklart vill jag det.

Har planerat att göra ett seriöst manus i ett par år nu.
Förra året/i början av året ville jag skriva ett manus till
en skräckfilm, men har ändrat mig helt nu. Idéerna till just
den filmen finns kvar och kommer kanske att användas senare.

Just nu vill vi göra en komedi som folk verkligen ska rågarva åt.
Lite idéer om en parodi har ploppat upp, men jag vet inte om jag
verkligen vågar göra en sådan film som vi har haft idéer om.
Den är rätt grov, men kommer bli förbannat rolig. Men jag kan tänka
mig att många kommer bli förbannade över vad vi gör parodi av.
Det är ju självklart inget ont eller sådant, men det är något som
verkligen många har växt upp med och tycker är klassiskt.
Tänker inte avslöja något, för det kanske inte blir av alls.

Kanske börjar på två manus och ser vilket jag trivs med bäst.
Kommer antagligen att hålla på skriva manuset medan vi spelar
in själva filmen. För vi vill göra en sommarfilm som antagligen
ska släppas senare under året. Längd på filmen blir över 1 timma.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer om detta. Finns ju som
sagt rätt mycket idéer. Men jag vet inte riktigt om jag vill göra
en parodi. Skulle ju vara hur kul som helst, men jag känner också
att jag vill bygga upp något helt eget. En egen story med egna
karaktärer. Vi får se!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback