Blir så jävla förbannad på pendeltågen...

2010-02-16 @ 09:57:08 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

http://spanaren.zitiz.se/UserFiles/50e7c4f4-b746-46ab-97a7-7a89f48227b8/sl.jpg

Hejsan, idag när jag skulle ta tåget kl 06:15 så
blir jag ju inte förvånad över att pendeln var försenad.
Det kom ju liksom inte som en chock? Pendeln är nästan alltid
försenad varje morgon (finns få gånger den faktiskt är i tid).
Men iaf, tåget var 30 minuter försenat!!! Klockan 06:45 kom tåget
och klockan 07:00 börjar jag. Jag har ungefär en timmes resväg till
jobbet, och jag var framme vid 07:30. Betalar SL min halvtimma som
jag förlorar på min lön? Nej? Trodde inte det va?

Varför kan dom inte lära sig någon jävla gång? Det är så irriterande.
Så här är det tamefan varje år! Alltid dryga förseningar, och det är
alltid fel på växlarna i Södertälje hamn, det är det som orsakar alla
jäkla förseningar! Hoppas dom lär sig, men det tror jag inte.
Och en sak till. Dom nya jävla tågen är ju rent ut sagt skit! Dom är
ju totalt värdelösa! Dom tål inte ens kyla? Varför köpte dom ens tågen?
Dom kunde lika gärna ha haft kvar dom gamla schyssta pendeltågen.
Dom blå (med vita stripes) och dom blå/silvriga.

// Eddie ---> En arg kollektivåkare!

Kommentarer

Postat av: Anonym

hej, håller med! Men du vet att du kan gå till sl spärrarna och be om taxi, om tåget är mer än 20 min försenat, då får du ett papper och dom betalar 800 kr

2010-02-16 @ 14:26:35

Postat av: Eddie

Jo det vet jag, men man får ju punga ur egen ficka och sedan vid ett senare tillfälle få betalt av dom. Jag är ingen richbitch! :/

2010-02-16 @ 17:12:03
URL: http://HTTP://EEDDIEE.BLOGG.SE/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback