Rädda miljön?

2010-12-30 @ 13:57:46 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Förra två år sedan så skrev media om att hela jorden var på väg mot
en global uppvärmning. Bullshit, OR? Vad ska man tro. Media fick vädret
på sin sida då, det blev en varm sommar och vintern var riktigt dålig.
Förra året och i år har vi haft helt brutala vintrar. Är vi verkligen på väg
mot en uppvärmning? Eller? Jag vet inte riktigt vad man ska tro.

Varför jag började skriva det här är för att jag blev skit irriterad när
jag precis nyss undrar varför man ska stå och betala för att åka kollektivt?
Man blir ju uppmanad till att åka kommunalt för att det är grönare.
Tar man bussen så får ju fler plats där än i en bil liksom. En buss med 50 passagerare,
det blir typ 20 bilar på vägen? Klart det är klimatsmart. Men vem fan vill stå och betala
för att stå intryckt på en buss eller ett tåg? Vem vill stå och frysa varje dag för att
bussen eller tåget är försenat? Tåget jag sitter på nu var försenat 10 min.

Nu låter jag kanske som en bitterfitta, men seriöst. Hur fan tänker staten?
Dom får väl satsa på att göra kollektivtrafiken gratis. Jag tror då att många människor
skulle låta bilen stå kvar i garaget och knata till ett annat färdmedel.
Jag vet att det har skrivits mycket om det här, men ett till inlägg om det skadar
väl inte så hemskt mycket?

Aja, snart är jag hemma, så det är dags att sätta punkt.
Lär skriva ett inlägg till om jag hinner. Ska nämligen ut och handla saker till nyår
alldeles strax. Cya.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback