Jobbigt jävla virus...

2010-12-29 @ 08:54:36 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Fyfan vad jag hatar misslyckade spyware/virus/malmwares...
En del förstår jag att dom blir lurade och tror att dom har
fått värsta "superviruset." Det var just ett sådant jag
tog bort imorrse.

Det började med att jag startade datorn. Sen mitt i allt när
den nästan hade tänkt klart, så helt plötsligt från ingenstans
hoppar ett program upp som heter "System Tool 2011" som jag
aldrig har installerat och sett. Det börjar iallafall scanna
efter virus och hittar självfallet 38 stycken. Alla program jag
startar, såsom Aktivitetshanteraren åker ned av sig själv.
Det går alltså inte att starta något annat. För att blir av med
detta så måste jag naturligtvis köpa det utav dom som har gjort
programet. Då är det en full version som klarar av att ta bort
virusen som jag har fått. I själva verket så avaktiverar den väl
bara programet ifall man gör detta antar jag?

Skitsamma. Jag börjar iallafall med att starta om datorn.
Trycker snabb som satan på CTRL + ALT + DELETE för att få upp
aktivitetshanteraren. Hittar då en fil med ett mycket konstigt
namn och hinner döda den proccessen innan den hinner startas.
Det var alltså viruset jag hittade. Sökte efter det bland dola
filer och hittade det. Tog bort mappen + filen jag hittade.
Såg även att den hade lagt till en genväg i start-menyn plus
på skrivbordet, dom åkte också.

Nu är iallafall viruset borta och det är ju skönt.
Men det är riktigt jobbigt och irriterande när något sånt här händer.
Förstår heller inte hur jag fick det? Har inte varit inne på några
skumma sidor eller så? Det är väl Facebook, Aftonbladet, Expressen,
Dn, Svd och någon annan kanske? Konstigt iallafall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback